previous next
previous
next
play

Kupp en klassiker 2015

Kulturskolens Teater kupper August Strindbergs Et drømspill
26.3.15 - 10.4.15 | Teaterkjelleren

PRISER

Ordinær: 100,-
Honnør: 100,-
Barn/Student: 100,-
Grupper over 10: 100,-

MEDVIRKENDE

Marlene Engevold Dromnes
Inga Hegvik
Anders Ildstad
Caroline E. Steneng Nielssen
Ingrid Torkildsdatter Schanke
Even Hanssen Svartkjønnli
Eivor Bergmann Vikan
Nora Waagen
Pernille Øie

 

 

Et drømspill av August Strindberg aktualisert av og med unge skuespillertalenter fra Kulturskolens Teater.  Pekka Stokke har ansvar for videoscenografi.

Kulturskolens versjon av Et drømspill veksler mellom virkelighet, drøm og trekker inn referanser til reality og performativitet. Pekka Stokkes sterke erfaring innenfor videodesign, LEDbasert scenografi og videomapping vil bidra til en viktig del av det sceniske og visuelle utrykket.

Kupp en klassiker er et samarbeid mellom Trondheim kommunale kulturskole og Trøndelag Teater. Kulturskolens versjon av Peer Gynt våren 2014 var starten på dette samarbeidet, en produksjon som fikk positiv omtale og kritikk.

I Kupp en klassiker er det ungdomselever fra Kulturskolens fordypningstilbud i teater, som belyser dagsaktuelle tema og gir sitt perspektiv på teaterklassikere. Forestillingen utformes i et samarbeid mellom skuespillere, regissør og koreograf. I arbeidet med Kupp en klassiker har teaterelevene hatt masterclass med Kjersti Haugen og Anne Marit Sæther fra Cirka Teater.

Premiere 26. mars kl 18.30
Spilleperiode 8. – 10. april kl 18.30
Matinéforestilling 11. april kl 13.00

VARIGHET

ANSVARLIGE

Regi Kristin Nordstrøm
Koreografi Svetlana Stokke
Video Pekka Stokke
Lys Daniel Tuck
Produksjon Susanne Rasmussen
Kostymer Eva Hov

Medvirkende

Marlene Engevold Dromnes
Inga Hegvik
Anders Ildstad
Caroline E. Steneng Nielssen
Ingrid Torkildsdatter Schanke
Even Hanssen Svartkjønnli
Eivor Bergmann Vikan
Nora Waagen
Pernille Øie

 

 

Array
(
)
Your browser is too old to view this site properly. You will need to install any modern web browser in order to see this page properly.